Poznaj naszą kadrę
Aleksandra Jakubowska
Dyrektor Przedszkola – absolwentka WSP TWP w Warszawie, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Lubelskiego UMCS, WSIiE TWP w Olsztynie i WSZ w Gdańsku. Pedagog, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, neurologopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej (SI), metod: Tomatisa, Johansena (IAS) i INPP, terapeuta ręki, specjalista AAC. Wciąż poszerza swoje kompetencje i kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach, szkoleniach i konferencjach naukowych dotyczących pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Integracji Sensorycznej, zespołu Aspergera, alternatywnych form komunikacji (AAC), Metody Krakowskiej i tematów związanych z kompleksowym wspieraniem rozwoju dziecka oraz terapii logopedycznej.
Dzięki posiadanemu doświadczeniu w pracy z dziećmi, zarówno we własnym gabinecie terapii dziecięcej jak i placówkach oświatowych, wiedzy i umiejętnościom organizatorskim, współotworzyła przedszkole terapeutyczne „Niebieska Kraina”. Baza dydaktyczna, odpowiednio dobrane formy i metody pracy oraz wykwalifikowana i kreatywna kadra, przyczyniają się do zapewnienia dzieciom jak najlepszych warunków do terapii, rozwoju, zabawy i nauki.
Pani Ola jest osobą niezwykle otwartą, cierpliwą i serdeczną, wychodzącą naprzeciw oczekiwaniom rodziców i potrzebom dzieci. Kieruje się zasadami systematyczności i konsekwencji. Dba o oryginalność i efektywność zajęć. Można ją rozpoznać po nieznikającym uśmiechu i tryskającym entuzjazmie, którymi skutecznie zaraża. Prywatnie jest wielbicielką podróży, dobrej muzyki i spędzania czasu aktywnie – najlepiej w towarzystwie rodziny, przyjaciół i zwierzaków.
Żaneta Gibas
Wicedyrektor Przedszkola. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim. Ukończyła również studia podyplomowe na kierunku – Psychologia w biznesie na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współotworzyła przedszkole. Odpowiada za organizowanie administracyjnej i finansowej obsługi przedszkola. Czuwa nad całokształtem pracy dla dobra i bezpieczeństwa dzieci oraz jak najlepszych efektów kadry oraz nadzoruje przestrzeganie na terenie przedszkola przepisów prawnych.
Jest wielką miłośniczką czworonogów, ma zarówno psy jak i koty. Bardzo lubi podróżować, poznawać nowe miejsca oraz ciekawych ludzi.
Marlena Horaczek
Jest absolwentką Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej gdzie uzyskała tytuł licencjata o specjalności edukacji wczesnoszkolnej z wychowaniem przedszkolnym. Ponadto ukończyła studia drugiego stopnia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy o specjalności resocjalizacja. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego jako młodszy wychowawca oraz w przedszkolu jako nauczyciel wychowania przedszkolnego. Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji. Stara się uczestniczyć w różnorodnych szkoleniach aby móc poznać nowe metody oraz techniki, które na co dzień wykorzystuje w swojej pracy. Prywatnie szczęśliwa żona oraz mama.
Paulina Laskowska
Ukończyła studia magisterskie w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy na kierunku oligofrenopedagogika . Jest absolwentką Wyższej Szkoły Społeczno – Ekonomicznej w Gdańsku na kierunku edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym. Ukończyła kurs języka migowego pierwszego stopnia. Nadal kontynuuje swoją edukację i poszerza swoją wiedzę.
Praca z dziećmi daje jej wiele radości i ogromną satysfakcję. Dąży do wyznaczonych sobie celów i cieszy ją najmniejszy sukces, bo to jest motorem do dalszej pracy. Prywatnie szczęśliwa żona i mama Kornelki i Nadii. Ceni sobie czas spędzony z rodziną. W wolnym czasie lubi podróżować, czytać książki i słuchać muzyki.
Joanna Leppek
Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Obecnie nauczyciel kontraktowy – na awansie na stopień nauczyciela mianowanego. Ukończyła kursy i szkolenia pozwalające rozbudować i rozszerzyć warsztat pracy z dziećmi, między innymi: kurs integracji sensorycznej, kurs terapii ręki, Logorytmikę, Arteterapię, kurs pozwalający pracować na komunikacji alternatywnej AAC.
Jest osobą uzdolnioną plastycznie dlatego bardzo dużo pracuje z dziećmi właśnie wykonując różne ciekawe i nietypowe prace plastyczne. Jest osobą komunikatywną o pogodnym usposobieniu. Dodatkowo cechuje ją uczciwość, otwartość, pracowitość i sumienność. Jest również osobą pomysłową i kreatywną, a prowadzone dotychczas zajęcia były zawsze wielką atrakcją zarówno dla dzieci jak i innych nauczycieli. Ponadto cechuje ją konsekwencja w działaniu oraz odpowiedzialność w wykonywanej pracy.
W związku z kontynuowaniem awansu zawodowego na kolejny stopień nauczyciel wzbogaca swój warsztat pracy poprzez udział w licznych projektach edukacyjnych, webinarach i szkoleniach np. kreatywna matematyka, zabawy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
Katarzyna Skierska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz wczesnoszkolnego. Ukończyła studia magisterskie na kierunku oligofrenopedagogika. Podczas swojej dotychczasowej pracy zdobyła awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego, a obecnie nauczyciel na awansie na stopień nauczyciela mianowanego. Ukończyła kursy i szkolenia pozwalające rozszerzyć wachlarz umiejętności w pracy z dziećmi, między innymi: kurs integracji sensorycznej, kurs terapii ręki, kurs pozwalający pracować na komunikacji alternatywnej AAC. W związku z kontynuowanym awansem zawodowym wzbogaca swój warsztat pracy poprzez udział w różnych projektach edukacyjnych, webinarach i szkoleniach np. kurs kreatywnej matematyki. Praca z dziećmi przynosi jej wiele satysfakcji, uczy cierpliwości, a przede wszystkim pozwala czerpać radość z najmniejszych rzeczy. Jest osobą życzliwą, opiekuńczą i pracowitą. W swojej pracy zawsze daje z siebie wszystko i nadal chętnie poszerza swoją wiedzę i umiejętności. Czas wolny najchętniej spędza z rodziną i przyjaciółmi. Uwielbia czytać i spacerować z psem.
Karolina Pabiś
Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Stara się poszerzać swoje kwalifikacje, ukończyła Kurs Systemu Językowo- Migowego na poziomie KSS I oraz 3- stopniowe szkolenie terapii behawioralnej osób z autyzmem. Swą pracę z dziećmi zaczęła w 2009 roku.
Prywatnie jest szczęśliwą mamą dwójki dzieci, córki Matyldy i syna Aleksandra. Czas wolny spędza w gronie rodziny i przyjaciół. Lubi dobre książki i kino. Jest osobą komunikatywną i cierpliwą. Od zawsze chciała pracować z dziećmi, uważa że to one dają motywację do działania. Aby czerpać z pracy przyjemność trzeba robić to, co się kocha.
Monika Rakowska
Absolwentka studiów licencjackich na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy o specjalności logopedia. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie neurologopedii. Cały czas poszerza swoje kwalifikacje. Obecnie studiuje pedagogikę o specjalności logopedycznej na studiach drugiego stopnia. Uczestniczy w wielu warsztatach, kursach i dalej aby poszerzać swoje doświadczenie w dziedzinie logopedii.
Jest osobą sumienną i przyjazną. Uwielbia pomagać innym i widzieć ich uśmiech na twarzy. W pracy z dziećmi najważniejsza jest dla niej empatia. To właśnie ona, według jej, jest definicją zrozumienia postaw i decyzji małego człowieka.
Oliwia Walasiewicz
Ukończyła studia licencjackie na kierunku pielęgniarstwo. Dzięki ukończeniu studiów podyplomowych na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika zyskała możliwość pracy z dziećmi. Posiada również tytuł technika terapii zajęciowej, a także ukończyła 3-stopniowy kurs terapii behawioralnej, który pomaga jej na co dzień w pracy z dziećmi. Nieustannie poszerza swoją wiedzę i kompetencje.
Praca z dziećmi daje jej dużo satysfakcji, a każdy sukces napędza do działania.
Czas prywatny lubi spędzać w gronie rodziny i z dobrą książką.
Julia Kaczmarek
Ukończyła studia licencjackie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku pedagogika specjalna ze specjalizacją oligofrenopedagogika. Aktualnie kontynuuje swoją edukację na studiach magisterskich w Kujawsko – Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy na kierunku pedagogika rewalidacyjna.
Praca z dziećmi przede wszystkim motywuje ją do ciągłego
poszerzania wiedzy, ponadto sprawia jej wiele radości. Jest cierpliwa, życzliwa oraz zawsze uśmiechnięta. Bardzo lubi aktywnie spędzać czas wolny.
Hanna Wiśniewska
Nauczyciel z długoletnim stażem pracy. Ukończyła studia o specjalności pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Poza tym ukończyła studia podyplomowe na kierunku „ Terapia pedagogiczna” oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w grudziądzkich przedszkolach. Swoją pracę opiera na mądrości korczakowskiej: „Dziecko chce być dobre . Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż. Czas wolny spędza z rodziną. Lubi zdrową kuchnię, dobry kabaret i ciekawe kryminały.
Kamila Wicińska
Nauczyciel Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog.
Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Ukończyła także Szkołę Muzyczną I st. w Chełmnie.
Promuję ideę nauki przez zabawę i indywidualne podejście do ucznia, by jak najlepiej wykorzystać jego potencjał i jak najlepiej wspierać go w rozwoju. Cechuje ją wyrozumiałość i cierpliwość, chce aby dzieci czuły się w jej towarzystwie bezpieczne i w pełni akceptowane.
Jest szczęśliwą mamą trójki dzieci. Czas wolny lubi spędzać aktywnie na świeżym powietrzu. Jej pasją jest taniec – od wielu lat należy do zespołu ludowego.
Magdalena Kamińska
Ukończyła studia I stopnia na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Ponadto absolwentka studiów II stopnia w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy. Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta Integracji Sensorycznej (SI). Wciąż poszerza swoje kompetencje i kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach i szkoleniach dotyczących pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Integracji Sensorycznej, zespołu Aspergera. W swojej pracy ceni sobie nieustanny rozwój i zdobywanie nowych umiejętności. Praca z dziećmi jest nie tylko jej zawodem, ale przede wszystkim pasją, która każdego dnia przynosi mnóstwo satysfakcji mierzonej uśmiechami swoich podopiecznych. W wolnym czasie lubi czytać książki a także spędzać czas w gronie rodziny i przyjaciół.
Magdalena Kądziela
Jest absolwentką Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, gdzie uzyskała tytuł licencjata o specjalności edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym. Ponadto ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku resocjalizacja. Doświadczenie zawodowe zdobywała w przedszkolu i żłobku.
W pracy z dziećmi cechuje ją empatia oraz wrażliwość na ich potrzeby. Każdy nawet najmniejszy sukces dziecka motywuje ją do dalszej pracy.
Prywatnie żona i szczęśliwa mama Aleksandra. Zapalona fanka piłki nożnej oraz sportów walki.
Kornelia Ściborowska
Ukończyła studia podyplomowe o specjalności pedagogika specjalna – edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera, studia magisterskie w Bydgoszczy o specjalności – rewalidacja z oligofrenopedagogiką a studia licencjackie ukończyła o specjalności edukacja wczesnoszkolna z nauczaniem języka angielskiego.
W Niebieskiej Krainie jest nauczycielem języka angielskiego. Doświadczenie zdobyła pracując jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w placówkach oświatowych, oraz jako animator zabaw dziecięcych i opiekun na koloniach.
Jest osobą pracowitą, kreatywną, otwartą, pozytywnie nastawioną do ludzi. Uwielbia pracę z dziećmi, sprawia jej to dużo przyjemności. Największą satysfakcję ma widząc cieszące się dziecko, z tego, że nauczyło się czegoś nowego. Cudowne w tej pracy jest to, że każdy dzień jest inny. Zawsze stara się, żeby nauka przynosiła dzieciom dużo radości i przyjemności. Wzbudza w dzieciach ciekawość bo uważa, że wtedy najwięcej ono czerpie z zajęć.
Prywatnie jest szczęśliwą żoną i mamą czwórki synów oraz psiaka Maxa. Jest miłośniczką podróży, a w szczególności wspinaczek górskich.
Dorota Lisiak
Certyfikaty ukończenia szkoleń I i II stopnia z zakresu terapii EEG Biofeedback (Ośrodek Kształcenia Medycznego Akson – akredytacja Polskiego Towarzystwa Neurofizjologii Klinicznej). Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (1989), oligofrenopedagogiki (2002), surdopedagogiki (2007).
Zawodowo pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Grudziądzu. Zajmuje się głównie diagnozą i terapią dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania (dysleksja). Prowadzi terapię EEG Biofeedback z dziećmi z problemami w nauce objawiającymi się m.in. brakiem koncentracji uwagi, a także z zaburzeniami rozwojowymi: ADD, ADHD, ASD (spektrum autystyczne). Praktykę EEG Biofeedback prowadzi od 2008 roku.
Eliza Rybkiewicz
Od 1997 roku pracuje jako fizjoterapeuta. Każde dziecko jest dla niej wielką indywidualnością i wyzwaniem .Praca z małymi pacjentami mimo iż wymaga wysiłku i cierpliwości przynosi jej wiele satysfakcji a dzięki nieustającemu poszerzaniu swojej wiedzy i umiejętności na kursach i szkoleniach włącza nowe elementy do terapii.
Tomasz Rybkiewicz
Jest fizjoterapeutą z wieloletnim doświadczeniem. W trosce o dobro moich pacjentów nieustannie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe. Regularnie uczestniczy w szkoleniach, kursach, konferencjach. Nieustannie współpracuje z innymi specjalistami, aby proces terapeutyczny był jak najbardziej optymalny. Złożoność ludzkiego organizmu wymusza globalne spojrzenie na potrzeby funkcjonowania dziecka. W swojej pracy łączy wiele technik fizjoterapeutycznych po to aby praca dziecka z nim przynosiła jak najlepsze efekty.
Sara Kowalska
Oligofernopedagog specjalizujący się w terapii pedagogicznej, magister wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, absolwentka Toruńskiego UMK oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dyplomowany terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki I i II stopnia. Certyfikowany terapeuta metody prof. Feursteina Intstrumental Enrichment wspierającej trudności w zakresie funkcjonowania poznawczego dzieci i młodzieży.
Aby efektywniej wykonywać swoją pracę ukończyła również różnorodne szkolenia i kursy rozwijające i poszerzające wiedzę, m. in. z zakresu alternatywnej i wspomagającej metody komunikacji AAC, terapii behawioralnej, współpracy z rodzicami oraz nauczycielami.
Zdobyła również kwalifikacje do wykorzystywania w codziennej pracy z dziećmi różnorakich form zabaw, dzięki którym jej podopieczni chętnie uczestniczą w zajęciach, czerpiąc z nich dużo radości oraz nowych umiejętności.
Agnieszka Sonnenfeld
Neurologopeda, pedagog, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Swoją pracę łączy z pasją, co w efekcie przynosi jej radość i satysfakcję. Pragnie, aby prowadzone przez nią zajęcia był nie tylko efektywne, ale także wnosiły w życie jej podopiecznych wiele pozytywnych emocji. Zdobyta wiedza i doświadczenie pozwalają jej wnikliwie spojrzeć na trudności dzieci. Prywatnie dbająca o ciepło domowego ogniska młoda mama interesująca się rozwojem dzieci.
Patrycja Pokornicka
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania na UMK w Toruniu. Ukończyła kurs Kynoterapia w Bydgoszczy. Prowadzi terapię z udziałem swojego ukochanego psa. Każdy najmniejszy postęp u podopiecznego daje jej wiele satysfakcji.
W wolnej chwili lubi czytać kryminały a także chodzić na długie spacery.
Agnieszka Schmeichel
Jest fizjoterapeutą, instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności hipoterapia i od 2012 członkiem Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego. Posiada pedagogiczny kurs kwalifikacyjny oraz ukończone IV stopnie szkolenia „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych”.
Jej pasją jest praca z końmi i z dziećmi, co sprawia ogromną radość. W życiu ma wyznaczone wyraźne cele do których konsekwentnie zmierza.
Natalia Kalinowska
Z zawodu jest dietetykiem klinicznym, jednak konie od zawsze były jej pasją. Od dziecka spędzała z nimi każdą wolną chwilę. Od ponad 10 lat jest instruktorem rekreacji konnej, hipoterapii oraz sportu. W 2016 roku wraz z przyjaciółmi otworzyła ośrodek hipoterapii oraz stajnię. W tym azylu staramy się pokazywać dzieciom prawdziwe piękno i mądrość niesamowitych zwierząt jakimi są konie. Oczywiście nie brakuje również pieska i kotka. Dzieci korzystające z zajęć hipoterapii zawsze traktowane są z pełną troską i indywidualnym podejściem. Wszystkie zwierzęta szkolone są naturalnymi metodami, chętnie więc biorą udział w każdych zajęciach i zawsze starają się pokazać z jak najlepszej strony. Serdecznie zapraszam.
Marcelina Pyszora
Pedagog specjalny o specjalności „Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością”, nauczyciel wychowania przedszkolnego, logopeda, terapeuta ręki. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Uczestniczka szkoleń na temat rozwoju szeroko rozumianej komunikacji osób niepełnosprawnych (język migowy, AAC). Posiada kwalifikacje w zakresie: diagnozy funkcjonalnej dzieci z autyzmem. Nieustannie wzbogaca warsztat pracy.
Współpracę z domem rodzinnym dziecka, uważa za klucz do efektywnej terapii. W wolnych chwilach pomaga rodzicom wspomagać rozwój ich dzieci.
Chętna do działania, złakniona wiedzy, kochająca mama, córka i wnuczka.
Lokalizacja
Niepubliczne Przedszkole
Terapeutyczne dla Dzieci Autystycznych
„Niebieska Kraina”
ul. Chełmińska 99
86-300 Grudziądz
Przedstawiciele
mgr Aleksandara Jakubowska
terapie, sprawy merytoryczne
607 997 220
mgr Żaneta Gibas
zapisy, sprawy organizacyjne
501 151 831